Wist je dat Jobdigger op verschillende niveaus binnen een organisatie ingezet kan worden? Misschien gebruik jij Jobdigger Leads alleen om leads te genereren of om interessante bedrijven te volgen. Maar weet jij hoe de directie, je manager of collega’s het gebruiken? Omdat Jobdigger geschikt is voor verschillende rollen, wordt het ook op verschillende manieren gebruikt. Maar één ding blijft hetzelfde: het verschaft iedereen waardevolle inzichten in de arbeidsmarkt, van wat er speelt en heeft gespeeld.
Op het hoogste niveau binnen een organisatie wordt Jobdigger gebruikt om inzicht te krijgen in ontwikkelingen en trends op de arbeidsmarkt, en in groeikansen en risico’s binnen de specialismen en regio. Aan de hand van onze arbeidsmarktdata wordt er bepaald waar de focus moet liggen, welke strategieën er uitgerold moeten worden en welke processen verbeterd moeten worden om meer rendement te kunnen halen.
De managers spelen op twee fronten: enerzijds moeten zij weten wat er op de arbeidsmarkt speelt, waar de kansen liggen om hun sales en de slagingskans op een match te kunnen vergroten. Dit doen ze door de arbeidsmarkt te analyseren en een portfolio van bestaande en potentiële klanten, en concurrenten op te bouwen. Dit portfolio en andere arbeidsmarktinformatie wordt vervolgens gebruikt voor upsell of een benchmark.
Anderzijds, moeten deze managers weten wat er speelt binnen hun team, zodat ze hun teamleden kunnen sturen en kunnen activeren. Maar ook om ervoor te zorgen dat er op een efficiënte manier gewerkt wordt. Jobdigger biedt daarom naast waardevolle inzicht in de arbeidsmarkt ook inzicht in de activiteiten van alle intercedenten of subgebruikers.
We horen vaak dat recruiters, intercedenten en accountmanagers Jobdigger alleen gebruiken om bijvoorbeeld leads te genereren, een arbeidsmarktrapportage uit te draaien of een interessant bedrijf te volgen. Sommigen weten niet dat ze Jobdigger gebruiken, omdat onze verzamelde vacatures en andere arbeidsmarktinformatie slim geïntegreerd zijn en automatisch worden ingeladen in hun ATS, recruitment of uitzendsoftware.
Het is echter belangrijk te weten dat niet alleen de directie en managers de inzichten van Jobdigger gebruiken voor hun werkzaamheden. Jobdigger is juist ook voor recruiters en intercedenten ontwikkeld zodat ze gemakkelijker en op een professionele manier (potentiële) opdrachtgevers kunnen adviseren tijdens de vacature intake en de verwachtingen van vacaturehouders en kandidaten kunnen managen. Bovendien kunnen ze de inzichten in de arbeidsmarkt gebruiken om een kandidaat sneller aan een baan te helpen.
Ten slotte, naast het genereren van leads gebruiken intercedenten en accountmanagers Jobdigger om achtergrondinformatie over de lead te verzamelen. Ze weten bijvoorbeeld waar en in welke markt(en) het bedrijf opereert, hoeveel vacatures hij de afgelopen periode heeft uitgezet en naar welke profielen hij op zoek is. Door zich in het bedrijf en de markt te verdiepen, kan de intercedent of accountmanager in het gesprek met de potentiële opdrachtgever op een professionele manier laten zien dat hij kennis heeft van het bedrijf en de markt waarin hij opereert. Hierdoor haalt hij gemakkelijker en sneller opdrachten binnen én is hij zijn concurrenten altijd een stapje voor.
Heb jij het idee dat je Jobdigger nog niet optimaal benut, meld je dan aan voor onze maandelijkse webinars.
Gebruik je Jobdigger nog niet maar ben je wel benieuwd geworden naar onze diensten en tarieven, vraag dan nu geheel vrijblijvend een online demo aan en profiteer van onze eindejaarsactie.
Vraag dan nu vrijblijvend een online demo aan