Bekendheid, betrouwbaarheid en toenemende behoefte: dat was Zukunft Personal 2024 voor Jobdigger

Van maandag 9 september tot en met donderdag 12 september waren we voor het derde jaar op rij aanwezig op Zukunft Personal in Keulen: dé Europese beurs waar mensen inspiratie opdoen en meer te weten komen over de laatste trends en ontwikkelingen op het gebied van recruitment. Wij gingen met hen in gesprek over de rol van arbeidsmarktdata in recruitmentprocessen. Bekendheid, betrouwbaarheid en behoefte zijn de drie woorden waarmee we deze beurs voor Jobdigger kunnen samenvatten.

Bekendheid

Drie jaar geleden zijn we met Jobdigger de Duitse markt op gegaan. Jobdigger is enerzijds dus vrij nieuw op de Duitse markt, daardoor konden we goed vertellen wat we doen. Zo hebben we met veel standbezoekers gesproken over ons nieuwe product Jobdigger Insights Plus. Maar ondanks dat we pas drie jaar actief zijn in Duitsland, merkten we toch dat we al naamsbekendheid hebben opgebouwd. Ieder jaar leren we andere partijen steeds beter kennen, gaan we ons meer thuis voelen op de Duitse arbeidsmarkt en leren we graag van andere exhibitors op de beurs!

Het mooie aan drie jaar hier op rij staan is dat we nu meer naamsbekendheid hebben in Duitsland. We hebben meer interactie met andere partijen en dat levert mooie gesprekken op. Je merkt dat we gegroeid zijn op de Duitse markt”, aldus Loek, Partner Manager bij Jobdigger.

Het marketing- salesteam bij onze stand op de beurs

Betrouwbare partij

Daarnaast hebben we veel met onze huidige (ATS) partners zoals Bullhorn, 8Vance en Byner en mogelijke nieuwe partners gesproken. Ook was er toenemende interesse voor de integratie van onze data bij mogelijke nieuwe partners. In de gesprekken met onze partners en klanten kregen we terug dat we een betrouwbare partij zijn die goede datakwaliteit leveren. Zo zei Ferchau het volgende over onze samenwerking:

“Die Zusammenarbeit mit Jobdigger war und ist hervorragend. Ihre Mitarbeiter reagieren stets prompt und professionell auf unsere Anforderungen, und der support im Tagesgeschäft ist vorbildlich. Besonders beeindrckt hat uns die nachtlose Integration in unsere Systemlandschaft, die unserer Organisation einen echten Mehrwert gebracht hat. Vor allem die hochwertigen Marktdaten, die wir durch Jobdigger erhalten, haben unsere Entscheidungsprozesse erheblicht verbessert. Wir schätzen die kontinuierliche Unterstützung und das Engagement unseres Partners Jobdigger sehr.” – Ferchau

Volgens Customer Succes Manager Ellis hebben we veel vooruitgang geboekt op de Duitse markt: “In gesprekken horen en voelen we dat er interesse is omdat er weinig aanbieders zijn op dit gebied. We merken dat er behoefte is naar een betrouwbare partner om te digitaliseren en te automatiseren.”

In gesprek bij onze stand met bezoekers van de beurs

Toenemende behoefte

Wat we op Zukunft Personal vooral merkten, was dat er groeiende behoefte en interesse is in het automatiseren van recruitment processen vergeleken met drie jaar geleden volgens collega’s Adelbert en Shaun:

AI, automatisering en digitalisering worden meer omarmd in Duitsland dan drie jaar geleden. Er is concrete interesse doordat de economie wat minder presteert en de krapte op de arbeidsmarkt. Hierdoor is er meer behoefte aan nieuwe mogelijkheden voor werving. Ook hebben we onze data verder ontwikkeld, bieden we meer oplossingen en hebben we onze roadmap voor Duitsland goed gevuld”, aldus Adelbert, mede-eigenaar en business developer. 

Ook Accountmanager Shaun ziet de verschillen tussen de Nederlandse en Duitse markt: “Waar in Nederland al veel bedrijven verder zijn wat betreft het automatiseren en digitaliseren van recruitment processen, zien we dat dit in Duitsland bij veel bedrijven nog in de kinderschoenen staat. Onderaan de streep hoop ik dat we mensen hebben kunnen inspireren om de volgende stap te zetten in hun recruitment. door bijvoorbeeld arbeidsmarktdata in te zetten!”

Wist je dat?

We hebben de afgelopen drie jaar hard gewerkt aan onze naam hier in Duitsland. Maar als mensen onze stand bezochten, moesten ze soms toch ook een beetje lachen. De naam Digger’ heeft namelijk ook nog een andere betekenis in Duitsland. In het Duits gebruiken onder andere jongeren het woord ‘digger’ (in spreektaal ‘diggah’) om iemand aan te spreken als ‘bro’ of ‘maat’. Dat leverde leuke reacties op!

Ben je benieuwd naar wat wij voor jouw organisatie kunnen betekenen?

Wil je Jobdigger zien?

Vraag dan nu vrijblijvend een online demo aan

Online demo aanvragen

Wil je op de hoogte blijven van al ons nieuws?
Meld je dan aan voor onze nieuwsbrief!