Jobdigger is een data gedreven technologie bedrijf en lanceerde vorig jaar, in samenwerking met Intelligence Group, het DoelgroepenDashboard. De vernieuwde versie geeft recruiters en arbeidsmarktprofessionals nog beter inzicht in het arbeidsmarktgedrag van een doelgroep.
“We hebben de nieuwe versie van het DoelgroepenDashboard gebruikersvriendelijker gemaakt en de datapunten in een logische volgorde gezet waardoor het voor de klant duidelijker is wat je met de data kunt doen. Ook hebben we tips toegevoegd zodat onze klanten gemakkelijker de vertaalslag kunnen maken naar de praktijk”, legt eigenaar Björn Hijmans uit.
Het nieuwe DoelgroepenDashboard neemt je aan de hand van verschillende hoofdstukken mee in het recruitmentproces. “Je kunt ter voorbereiding, maar ook gedurende het wervingsproces het dashboard raadplegen voor waardevolle data. Dankzij de toegevoegde tips is het voor de gebruiker gemakkelijker om zijn expertise op de datapunten los te laten en de data te vertalen naar een gepaste wervingsstrategie, vacaturetekst of arbeidsmarktcommunicatie”, benadrukt Mirjam Warners, sales manager bij Jobdigger.
Het DoelgroepenDashboard wordt voornamelijk gebruikt door (corporate) recruiters om inzicht te krijgen in hun doelgroep: hoe ziet de doelgroep eruit, is de doelgroep actief of latent op zoek, wat is de wervingshaalbaarheid en hoe kun je de doelgroep bereiken en laten bewegen? Het wordt veelvuldig ingezet om de juiste wervingskanalen te kiezen, het verwachtingsmanagement te onderbouwen, om strategieën en budgetten te bepalen en potentiële klanten te verleiden. Het DoelgroepenDashboard wordt ook gebruikt voor marketingdoeleinden, bij arbeidsmarktcommunicatie en om potentiële opdrachtgevers of concurrenten te monitoren.
“Het DoelgroepenDashboard heeft inmiddels een plek veroverd binnen het recruitmentproces en het managen van de verwachtingen van interne en externe opdrachtgevers”, concludeert Geert-Jan Waasdorp van Intelligence Group. “De nieuwe versie sluit meer aan bij de candidate experience en moet het gebruikers gemakkelijker maken om de informatie te vertalen naar wervingssucces. Het is de volgende stap in de doorontwikkeling van het DoelgroepenDashboard.’’
De afgelopen maanden hoorde Jobdigger veelal positieve berichten over de mate waarin het DoelgroepenDashboard bijdraagt aan de professionalisering van recruiters en organisaties. Recruiters beschouwen zichzelf als interne en externe volwaardige gesprekspartners, die hun argumentaties voortaan versterken met data gedreven arbeidsmarktinformatie.
Tenslotte, wij zijn blij om een bijdrage te kunnen leveren aan het data gedreven werken dat in steeds meer organisaties geïmplementeerd wordt en steeds noodzakelijker is, gezien de grote schaarste op de arbeidsmarkt.
Vraag dan nu vrijblijvend een online demo aan