Intelligence Group gaat de data van Jobdigger veel intensiever en structureel gebruiken in haar arbeidsmarktanalyses en algoritmen. In de afgelopen maanden zijn de vacaturedata van Jobdigger al veelvuldig en naar tevredenheid gebruikt in employabilityrapportages, arbeidsmarktanalyses en recruitment- en sourcings intelligence. Deze samenwerking zal in de komende maanden verder worden geïntensiveerd met o.a. de introductie van de VacatureVerbeteraar en analyses voor Werf&.
Door de vacaturedata van Jobdigger (de vraagkant van de arbeidsmarkt) te combineren met het Arbeidsmarkt GedragsOnderzoek (AGO) van Intelligence Group (de aanbodkant van de arbeidsmarkt) ontstaan vele nieuwe toepassingen om algoritmen te schrijven die inzage geven in de arbeidsmarktsituatie. De arbeidsmarktkansen van werkzoekenden op de arbeidsmarkt kunnen bijvoorbeeld in kaart worden gebracht, maar ook kunnen wervings- en recruitmentstrategieën geoptimaliseerd worden en vacatureteksten verbeterd worden. “Als Jobdigger helpen wij onze klanten graag met onze data en informatie. Door met Intelligence Group samen te werken zien we dat data en informatie worden getransformeerd in oplossingen op de arbeidsmarkt, zowel aan de vraag- als aanbodkant. Ik verwacht dat we pas aan de vooravond staan van nog meer toepassingen,” aldus Erik Leerkes, mede-oprichter van Jobdigger.
Voorspellen waar (on)zichtbare vacatures zullen ontstaan, het doorrekenen van vacatureteksten op ‘doelgroepgerichtheid’, krapte op de arbeidsmarkt correleren aan het aantal dagen dat vacatures open staan of het maken van zogenaamde ‘huntlijsten’. Dit zijn een aantal voorbeelden van een veel groter aantal nieuwe arbeidsmarktvariabelen die mogelijk zijn door het gebruik van de informatie van Jobdigger. “Er ontstaat een nieuwe generatie aan arbeidsmarktinformatie die nieuwe inzichten geeft in krapte, schaarste, kansen en bedreigingen op de arbeidsmarkt. Door meerdere databronnen te combineren ontstaan nieuwe mogelijkheden. Door vervolgens analysemethodieken te combineren en elkaars data te verrijken ontstaan nieuwe inzichten die vraag en aanbod dichter bij elkaar brengen op de arbeidsmarkt,” aldus Geert-Jan Waasdorp van Intelligence Group.
Vraag dan nu vrijblijvend een online demo aan